Prípadová štúdia: Raketový rast vďaka získavaniu leadov

O tom, že neexistuje univerzálna marketingová stratégia pre všetkých, ani žiaden one-size-fits-all prístup, sa už napísalo veľa. Každý klient je unikátny, pôsobí v jedinečnom odvetví s vlastnými charakteristikami a o každom produkte sa zákazníci rozhodujú odlišným spôsobom. Tak to bolo aj v prípade nášho klienta Termomédia, ktorému sme vďaka správne nastavenej stratégii a poctivo exekuovaným kampaniam pomohli nakopnúť biznis nevídaným spôsobom. Využili sme stratégiu získavania leadov (ang. lead generation), ktorej sa v tejto prípadovej štúdii pozrieme na princíp.

Príbeh klienta Termomédia

Popradská spoločnosť Termomédia sa zaoberá distribúciou, predajom a realizáciou stavieb prémiových fínskych pecí Nunna Uuni vyrobených z mastenca. Mastenec je kvalitná hornina s výbornými termoizolačnými a akumulačnými vlastnosťami. Okrem toho, že teplo z nich vydrží sálať viac než 24 hodín na jedno zakúrenie, sú aj dizajnovo veľmi atraktívne, čo z nich robí produkt skutočne prémiovej kvality a tomu zodpovedá aj ich cena. Produkt je preto určený bonitnejšej cieľovej skupine. Slovenský trh je v tomto segmente v podstate oligopolný, pretože mastencové pece predáva len zopár subjektov.

Výzva, ktorej Termomédia čelila

Náš klient v oblasti predaja mastencových pecí podniká už viac než 10 rokov, avšak doposiaľ využíval viac-menej tradičnejšie formy marketingu. Vyskúšal billboardy, riadkovú inzerciu, letáky, printové médiá, avšak bez výraznejšieho želaného výsledku. Problémom teda bolo neefektívne využívanie marketingových rozpočtov a ich veľmi nízka návratnosť. Druhou pálčivou témou bolo nedostatočné využívanie digitálneho potenciálu, ako aj problém s identifikovaním cieľovej skupiny. Keďže outdoorová reklama je skôr masovo orientovaná a kvalita formátov riadkovej inzercie, letákov, či rôznych lokálnych printov nie je najvyššia, dostať sa v správny čas k tým správnym ľuďom bolo pre nášho klienta skutočne náročné.

Prečo sa spoločnosť Termomédia rozhodla pre spoluprácu s nami?

Medzi základné hodnoty našej agentúry patrí okrem iného aj kultivácia nášho okolia, prinášanie pridanej hodnoty a formovanie lokálneho marketingového trhu. Jedným z pilierov nášho produktového portfólia je aj vzdelávanie, v rámci ktorého organizujeme prednášky pre verejnosť a užšie špecializované skupiny, konzultácie a pripravujeme online kurzy. Vďaka jednej z našich prednášok na platforme Tatry IT Community sme dostali príležitosť spoznať sa práve s Termomédiou. Klient nám neskôr potvrdil, že odprezentované know-how a preukázanie našej kredibility ho presvedčilo, aby svoj online marketing zveril do rúk práve nám. A tak sme spoločne vykročili na vydarenú partnerskú cestu, ktorou spolu kráčame už tretí rok.

„Pomerne dosť dlho sme hľadali firmu, ktorá by nám pomohla sa zviditeľniť v digitálnom priestore. Pomocou dobrých priateľov sme sa zoznámili s Agentúrou Luminary. Hneď, ako sa nás ujali, začali nás kontaktovať  prostredníctvom správne nastaveného digitálneho marketingu prví zákazníci v dovtedy pre nás nepoznanom množstve. Tu sme pochopili, že forma dovtedajšej reklamy bola len zlomkom toho, čo urobí digitálna reklama svojim správnym zacielením.“

Ing. Jozef Jurčík, majiteľ Termomédie 

Prvé kroky spolupráce

Ako na každom začiatku spolupráce s novým klientom, sme sa aj v tomto prípade najprv veľmi často stretávali. Pre agentúru je veľmi dôležité, aby klienta, jeho potreby, obavy, obmedzenia a možnosti dôsledne navnímala. Potrebovali sme sa zorientovať v trhovej vertikále, zhodnotiť predchádzajúce marketingové aktivity klienta, jeho postavenie na trhu, intenzitu konkurencie a v neposlednom rade vykonať audit digitálneho ekosystému. V druhej fáze sme pristúpili k upratovaniu v produktovom portfóliu, pozicioningu a logickému usporiadaniu novej webstránky.

Portfólio produktov sme vzájomne zosúladili do troch kategórií: vykurovacie pece, pece na varenie a pečenie, a ľahké krbové kachle. Vedeli sme totiž, že každý druh pece je jedinečný, budú ho hľadať odlišní ľudia a budú to robiť odlišným spôsobom. Po strategickej príprave sme následne pristúpili k vyladeniu webstránky, zadefinovaniu hlavnej konverzie, nastaveniu analytiky a jej prepojeniu s reklamnými systémami. Vzhľadom na rozpočtové možnosti klienta sme kampaň spustili v systéme Google Search, rozdelenú na tri reklamné skupiny podľa typu pece a optimalizovanú na maximalizáciu konverzií.

Výsledky spolupráce

Prvé výsledky sa začali dostavovať takmer okamžite. Vďaka poctivej počiatočnej analýze kľúčových slov a intenzívnej optimalizácii po spustení kampane sme dokázali identifikovať najvýkonnejšie kľúčové slová, ako aj vylúčiť irelevantné hľadané výrazy. To prinieslo vysokú kvalitu návštev na webe nášho klienta a výrazne znížené percento ľudí, ktorých klientov produkt nezaujímal. Kontakty na potenciálnych zákazníkov začali pribúdať pravidelným tempom. Náš kontinuálny dohľad nad kampaňou neustále klientovi prinášal informácie o aktuálnom vývoji, ako aj o potenciále ďalšieho nárastu. Nakoľko sú pece Nunna Uuni importované z Fínska, existujú isté objektívne objemové obmedzenia predaja. A hoci sme mohli priniesť pre klienta ešte viac potenciálnych zákazníkov, v istom momente sme dokonca museli v kampani ubrať, aby predajcovia stihli obslúžiť všetkých záujemcov 🙂 Za necelé tri roky spolupráce sme klientovi priniesli viac než 320 potenciálnych zákazníkov, s priemernou cenou za konverziu na úrovni 17,2 €. Vzhľadom na fakt, že priemerná cena mastencových pecí sa pohybuje rádovo v tisícoch eur, sa jedná o skutočne skvelú úroveň.

Záver

Spolupráca s klientom Termomédia je pre nás veľmi vzácnou skúsenosťou, ktorá prerástla do objstranne pozitívneho a prínosného dlhodobého vzťahu. Aj vďaka našim službám spoločnosť kontinuálne rastie a priberá nové obchodné akvizície. Ak by ste podobné výsledky vo Vašej firme chceli vidieť aj Vy, neváhajte sa na nás obrátiť. Radi sa s Vami detailne pozrieme na Vaše odvetvie, povahu produktu aj potenciál, ktorý Vám profesionálne spravovaný digitálny marketing môže priniesť. Rezervujte si nezáväzné stretnutie, na ktorom si pri kávičke a v pohodovej atmosfére všetko preberieme 🙂 A ak ste zaneprázdnení alebo jednoducho preferujete digitálnu formu, pokojne nám kontakt na seba zanechajte priamo tu a my Vás budeme obratom kontaktovať:

Vaše prihlásenie nebolo úspešné. Prosím skúste to znova. Ak problém pretrváva, napíšte nám na info@agenturaluminary.sk a my Vás radi prihlásime manuálne 🙂
Odoslanie bolo úspešné, ďakujeme! Čoskoro Vás budeme kontaktovať 🙂

Zanechajte nám kontakt

The SMS field must contain between 6 and 19 digits and include the country code without using +/0 (e.g. 1xxxxxxxxxx for the United States)
?

We use Brevo as our marketing platform. By submitting this form you agree that the personal data you provided will be transferred to Brevo for processing in accordance with Brevo's Privacy Policy.